AHOL A PAPÍR ARANNYÁ VÁLIK...

Nyugdíj

Ön is szeretne felhőtlen, boldog nyugdíjas éveket?
ÉRDEKEL

Gyermekünk jövője a tét!

ÉRDEKEL

Vagyonépítés

Biztos gyarapodás
ÉRDEKEL

Megoldás - Four Gates

Ahol a papír arannyá válik!
ÉRDEKEL

Miért arany

Túlélés, biztonság, kincsképzés. Évezredek óta.
ÉRDEKEL

Az Arany Világtanács új felmérése

Az összefoglaló nemcsak a lakosság, hanem az arany- és ékszerpiacon dolgozók számára is tanulságos.
2019-12-01 10:00:00
A World Gold Council, az Arany Világtanács november közepén tette közzé az új fogyasztói kutatásának jelentését. A jelentős, 18 000 fős mintával végzett kutatás számos piacot vizsgál, köztük Kínát, Indiát, Észak-Amerikát, Németországot és Oroszországot. Kiemeli az aranyhoz kapcsolódó jellemző viselkedési formákat, egyedi attitűdöket; hogyan és miért vásárolnak az emberek aranyat, és azt is, hogy miért nem.
Az új kutatás azt mutatja, hogy az arany a harmadik legjellemzőbb választás a beruházásoknál: a globális lakossági befektetők 46%-a választotta az aranytermékeket, elmaradva a megtakarítási számlák (78%) és az életbiztosítás (54%) mögött. Az ékszereket tekintve a felmérés kimutatja, hogy a fogyasztók 56%-a vásárolt arany, míg 34%-uk platina ékszereket.
Ezenkívül a kutatás szerint a lakossági befektetők és a divat iránt rajongók több mint egyharmada (38%) a múltban soha nem vásárolt aranyat, ám érdekli őket az ötlet. Ez hatalmas növekedési potenciál jelenthet az aranypiac számára - ha kiaknázatlan igényforrásokat sikerül átalakítani.
 
A jelentésben öt kulcsfontosságú téma merült fel
 
1. Az emberek kitartóan bíznak az aranyban
Az összes lakossági befektető több mint kétharmada (67%) úgy gondolja, hogy az arany jó óvintézkedést jelent mind az infláció, mind a devizák ingadozása ellen, és 61% -uk inkább az aranyban bízik, mint valutákban. Az iparágnak erre a bizalomra kell épülnie, miközben figyelnie kell azokat a területeket, ahol gyengébb.
 
2. Van azonban bizalmatlanság is
Míg az emberek összességében bíznak az aranyban, némi bizalmatlanság mutatkozik azok között, akik a múltban soha nem vásároltak aranyat, de nyitottak lehetnek a jövőbeni vásárlás gondolatára. Az esetleges befektetések 48%-ánál és az ékszerek fogyasztóinak 28%-ánál a bizalom hiánya a jelentős akadály. Ez lehet a hamisított rudak és érmék iránti bizalmatlanság, illetve a termék tisztasága vagy egyes kiskereskedők megbízhatósága, szavahihetősége iránti kétely.
 
3. A fiatalabb fogyasztók körében más az aranyhoz való hozzáállás
Az évezredes aranyhoz való hozzáállás nem különbözik annyira az idősebb generációktól. Ugyanakkor a fiatalabb, Z közönség körében kétségek tapasztalhatók, amelyek különösen a kínai ékszerpiacnál érzékelhetők. Kínában például a 18–24-es korosztály vásárlóinak csak 40%-a ért egyet azzal, hogy az arany jó szerencsét hozhat, míg az 55–65 éveseknél ez 88%.
 
4. Technológiai újítás lehet az út az új közönség felé
Tudjuk, hogy vannak úttörő technológiai szakértelemmel bíró szereplők az aranypiacon. De az adataink szerint túl kevés van ebből. A digitális forgalmazás, a marketing és a kommunikáció szemszögéből tekintve az arany gyengén teljesít más kiskereskedelmi befektetésekhez és divatcikkekhez hasonlítva. A globális lakossági befektetők csak az aranyérmék 9%-át és az ékszerek 6%-át vásárolják online, szemben az arany-fedezetű ETF-ek 25% -ával.
 
5. A potenciális aranyvásárlók tudatában hiányosságok vannak, amelyeket ki kell tölteni
A világon a potenciális aranyfogyasztók kétharmada (66%) azt állítja, hogy nincsenek az arany megvásárlásához szükséges ismereteik. A televízió, a nyomtatott média és a közösségi média révén fokozni kell az arany ismeretét; minőségi oktatásra van szükség az arany birtoklásának előnyeiről; és bár ez jelenleg nem általános kérdés, a potenciális aranyvásárlók következő generációjának több ismerettel kell rendelkeznie az iparág etikai hitelesítő adataival kapcsolatban.
 
David Tait, az Arany Világtanácsának vezérigazgatója megjegyezte: „Az arany kiskereskedelmi piaca egészséges, és az aranyat követendő, mainstream választásnak tekintik. De ami igazán izgat, a kihasználatlan piacrész: azok az emberek, akik soha nem vásároltak aranyat, de gondolkodnak a jövőbeni vásárlásról.
„Két kérdést kell megválaszolni, hogy kapcsolatba léphessünk ezekkel a potenciális aranyvásárlókkal: a bizalom és a tudatosság. Ez a piac akkor virágzik, ha az értékesített aranytermékek széles spektrumán keresztül bizalmat tudunk építeni, és felhívjuk a figyelmet arra, hogy az arany milyen pozitív szerepet tölthet be az emberek vagyonának védelmében."
 
www.gold.org/Nyitrai Monika GREAT GOLD Marketing Kft.
 
A cikk eredeti, teljes szövege elérhető itt:
https://www.gold.org/news-and-events/press-releases/new-survey-highlights-substantial-opportunities-for-gold